TDRTDR staat voor Theo de Rooij. Met die 3 letters hebben de twee oprichters met enthousiasme nieuwe betekenissen bedacht, o.a. The DiffeRence. Met al vijf (!) varianten, gegoten in een oer-hollandse rood-wit-blauw vormgeving, kwamen wij in gesprek met deze ondernemers. | ||
VraagTijdens een handelsmissie naar Taiwan hadden zij kennis gemaakt met een fietsproducent die een elektrische fiets aan het ontwikkelen was. Het prototype zag er nauwelijks verkoopbaar uit maar zat technisch slim in elkaar. WerkwijzeOm de communicatie helder, sterk en overzichtelijk te houden hebben wij het TDR-logo beperkt tot 'TDR' en de sub-regel 'Theo De Rooij Bikes BV'. De pay-off 'TheDiffeRence' is gebruikt waar het een toevoeging was. Voor het nieuwe woordbeeld/logo hebben we voor een hoogwaardig, technisch en sportief Nederlands merk oranje-grijs-zwart gekozen. De 3 letters bleken en solide basis voor alle uitingen in de huisstijl, inclusief de fietsbelettering en een boek dat Theo de Rooij over zijn wielercarrière geschreven heeft. Omdat Theo de Rooij in de fietswereld heel bekend is, hebben we een breed inzetbare portret-illustratie gemaakt: van heel klein (visitekaartje) tot heel groot (stand-achterwand). ResultaatIn een paar maanden, toen nog aan de eerste prototypes gebouwd werd, hebben we de productgraphics, de huisstijl en promotiemateriaal ontwikkeld op basis van de unieke productkwaliteiten, inclusief de stand op de Eurobike fietsbeurs in Freiburg. Daar kregen de eerste fietsen meteen Golden Awards.
Een product of een merk lanceren?030 6340240 - HaakKranen Ontwerpers studio |
HaakKranen OntwerpersDovenetelhof 35
| Vraag, afspraak, opmerking? | Vinden | Social media |